Braškės

IMG_0771Kokia palaima, kai galima kiekvieną rytą atsikėlus ir žinoma padarius mankštą nubėgti į braškių lysvę ir mėgautis.. mėgautis.. mėgautis

Žinoma yra ir kitas pasirinkimas – valgyti jau kažkieno švariai užaugintas ir surinktas braškes, svarbu jų nepamiršti 🙂

Braškės yra pirmosios uogos, kurios, jei būna uždengtos ankstyvą pavasarį ar auginamos šiltnamiuose, prisirpsta jau pavasario pabaigoje. Mano akimis jos tobulos – gražios, skanios, vertingos, be kauliukų, tik kad greitai pasibaigia..

Keletas įdomių ir naudingų faktų apie braškes:

  • Braškės yra rožių šeimos augalas ir vienintelė uoga (o jei tiksliau, tai vaisius), turinti sėklas paviršiuje.
  • Sakoma, kad jei kiekvieną dieną suvalgytume 1,5-2,5 puodelius braškių, patenkintume visos dienos vaisių poreikį, bet mano manymu reiktų gerokai daugiau, kad atstatyt po pavasario pasilpųsį organizmą ir sukaupt atsargų kitai žiemai. Taigi tiesiog būtina sezono metu bent kokius 3-4 kartus per savaitę iš širdies pasimėgauti braškėmis, ypač žinant, kad jų būna tik kiek daugiau nei vieną mėnesį per metus.
  • Braškės – puikus antioksidantas.  Yra rašoma, kad JAV braškės kaip antioksidantas yra trečioje vietoje tarp dažniausiai naudojamų vaisių, daržovių ir prieskonių. Lietuviškame puslapyje  bei kituose puslapiuose braškės nepatenka į dešimtuką. Šioje vietoje yra svarbus faktas tas, kad sąrašuose lyginamas kiekis yra vienas puodelis, tačiau kai prisėdame valgyti braškių, jų valgome dažniausiai daugiau nei vieną puodelį (ko gero braškių puodelį suvalgyti daug lengviau nei tarkim spanguolių :))
  • Yra žinoma, kad braškės reguliuoja cukraus kiekį kraujuje. Mokslininkai nustatė, kad suvalgius apie 150g braškių, cukraus kiekis kraujyje atstatomas. Iš čia peršasi išvada – prisivalgei saldumynų, užkask braškėmis. Puiki paguoda saldumynų mėgėjams 🙂
  • Tyrimais nustatyta, kad braškės padeda apsisaugoti nuo kai kurių rūšių vėžio, širdies ir kraujagyslių ligų bei diabeto.
  • Braškės labai gležnos uogos ir jas reikėtų suvartoti per dvi paras, tačiau žinoma geriausia suvalgyti iš kart 🙂
  • Braškėse gausu vitaminų C, K, B6 bei kitų, taip pat ir mineralinių medžiagų – kalcio, magnio, mangano, omega-3 bei kitų. nutritiondata.self.com pateikia detalią braškių maistinės sudėties lentelę.
  • Trintas braškes galima naudoti kaip kaukę veidui ar kūnui. Kūnui tai puikus šveitiklis. Galima derinti su pirties procedūromis.
  • Braškes žiemai galima šaldyti ir džiovinti. Žinoma verdamos iš jų ir uogienės, tik nedaug jau jose ko ir belieka išvirus. Džiovintos braškės yra labai puikus užkandis vaikams ir ne vaikams 🙂
  • Šaldytas braškes blenderio pagalba galima paversti skaniausiais ledais. Galima įpilti ir grietinėlės, kad būtų riebiau 🙂

Skanaus!

IMG_0763

Tiesa, mes rekomenduojame braškes įsigyti pas Martinos (mano :)) tėtį, kuris jau augina jas beveik 20 metų, o mes su vaikais jomis mėgaujamės kone kasdien 🙂
https://www.facebook.com/braskes.avietes

Galite prenumeruotis Ieškančių Mėnulio naujienas:


 

Žymos:, , ,

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *