Hiromi Shinya „Fermentų faktorius“

Kaip ir sako pavadinimas, knyga apie fermentus ir jų svarbą. Nors angliškas knygos pavadinimas „The Enzyme Factor“ ir teko matyti lietuviškuose šaltiniuose naudojant žodį enzimas, pasiliksiu prie termino fermentas.

Knyga, sakyčiau unikali savo turiniu vien todėl, kad autorius nėra tradicinis sveikos mitybos judėjimo atstovas – tai chirurgas, pradėjęs ne tik „taisyti“ žmones, bet ir domėtis, kas lėmė vieną ar kitą susirgimą. Kadangi jo darbo sritis – skrandis ir žarnynas, jis registruodavo pacientų mitybos įpročius ir siedavo juos su liga. Vien šis faktas, kad tai yra susisteminta praktinė informacija, o ne dar viena teorija, prideda įtaigumo. Taigi, išanalizavus 300000 (nulių ne per daug 🙂 ) pacientų, jo išvadas buvo tokia: „svarbiausias sveikatą lemiantis veiksnys yra ne kas kita kaip organizmo fermentai“.

Tai kas tie fermentai ir su kuo jie valgomi? 🙂

Jei kalbėt moksliškai, tai „Fermentas – baltyminis katalizatorius, paspartinantis organizme vykstančias chemines reakcijas tūkstančius kartų“, kaip sako Vikipedia.  Jei kalbėt ūkiškai, be fermentų nevyktų tokie dalykai kaip pvz. angliavandenių skaidymas virškinant. Svarbu žinoti, kad fermentai maiste žūna maistą termiškai apdorojant virš 45°C.

Dvi pagrindinės knygos tiesos (tiksliau viena 🙂 ) – „žmonėms, kurių virškinimo sistema gera, būdingas vienas bruožas – jie valgo daug šviežio, fermentų gausaus maisto. Tikslia, teikia savo organizmui fermentų iš įšorės, nors kartu stengiasi kurti tokią žarnyno terpę, kuri būtų palanki fermentus išskiriančioms bakterijoms.“ Ir automatiškai atvirkščiai – blogai tiems, kurie matinasi blogai, geria, rūko, stresuoja ir vartoja vaistus :). Viskas paprasta. Knyga, aišku, tuo nesibaigia ir joje tikrai gausu detalios, kartais labai moksliškos informacijos apie mitybą.

Mitai

Keli knygoje minimi mitybos mitai:

  • Jogurtas gerina virškinimą.
  • Kalcio gauname iš pieno.
  • Vitaminai geriau gauti iš papildų.
  • Ryžiai ir duona priaugina svorio.
  • Reikia valgyti daug baltymų.
  • Žalia arbata sveika, nes joje daug antioksidantų.
  • Vandenį iš čiaupo reikia virinti, kad pasišalintų chloro likučiai.

Teiginiai

  • Toksinais, kurių yra mėsoje, minta vėžio lastelės.
  • Baltymai lemia alergines reakcijas.
  • Per daug baltymų
    • kenkia inkstams ir kepenims,
    • lemia kalcio stoką ir osteoporozę,
    • lemia energijos stoką,
    • gali būti vaikų aktyvumo ir dėmesio sutrikimo priežastis
  • Kad negraužtų rėmuo, reikia valgyti ir gerti po nedaug, nerūkyti, nevartoti alkoholio ir mažiau gerti kavos.
  • Paskutinį kartą turite valgyti ne vėliau kaip likus 4-5 valandoms iki einant miegoti, kad skrandis būtų tuščias.  Vadinas, jei aš asmeniškai einu gulti ~23:00, tai valgyti vėliausiai galiu 18:00-19:00. Sunku, bet įmanoma.
  • Gydantis vėžį svarbu atsisakyti alkoholio, tabako, mėsos ir pieno produktų.
  • Maistą labai svarbu gerai sukramtyti.
  • Nėra riebalų, kurie kenktų labiau nei margarinas.
  • Visi gyvūnai (išskyrus žmogų) pirmenybę teikia fermentais gausiam maistui.

Mėsa

Nors mėsa ir įvardinamas kaip blogis, autorius nesiūlo jos visiškai atsisakyti, idealus santykis yra 85 augalinio ir 15 gyvulinio maisto.

Labai įdomus pavyzdys yra pateikiamas iš tikrų mėsėdžių gyvenimo: liūtų ar tarkim eskimų – jie pradeda valgyti nuo vidaus organų, kur gausu fermentų. Na mėsėdžiai, prisipažinkit, kuris paskutinį kartą valgėt vidaus organus? 🙂

Vanduo

Vandens rekomenduojama gerti daug – po puse litro likus valandai iki valgio. Prieš miegą – geriau negerti. Geriant prieš pat valgį – sumažėja apetitas, geriant valgio metu – skiedžiasi virškinimo fermentai.

Apibendrinimas

Knygos pabaigoje pateikiami „kertiniai akmenys“:

  1. Tinkama mityba
  2. Vanduo
  3. Reguliarus tuštinimasis
  4. Saikinga mankšta
  5. Kvėpavimas ir meditacija
  6. Džiaugsmas ir meilė

Dar galima paminėti, kad knygoje labai daug pasikartojimų, kas galbūt perša mintį, kad struktūra galėtų būti geresnė, tačiaų tai tikrai nesumenkina turinio ir tikrai rekomenduoju ją paskaityti.

Žymos:, , , , ,

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *