Kaip sugyventi su medicina

paperRadau įrašą (ačiū Facebook!), kuris užkabino. Parašyta rusiškai, bet esu iš laisvai rusiškai kalbančių ir skaitančių kartos 🙂 Kaip visada, atmetu lyriką ir darau santrauką.
Tūlas gydytojas Nikolajus Amosovas, rimtas chirurgas, taip pat ir populiarių knygų apie sveikatą autorius, dalijasi savo įžvalgomis.

  1. Nesitikėkite, kad gydytojai padarys jus sveiku. Jie gali jums išgelbėti gyvybę, ar net išgydyti, tačiau tai tik pradžia. Toliau turite remtis savimi.
  2. Gydytojai gydo ligas, o sveikata reikia rūpintis pačiam. Sveikata – tai mūsų organų rezerviniai pajėgumai. Jie reikalingi tam, kad viskas funkcionuotų sklandžiai, tiek ramybės būsenoje, tiek prie didelių apkrovų (fizinių ir psichinių), ir viskas tam, kad nesusirgti, o susirgus – nenumirti. Jokie vaistai tų pajėgumų nesukurs – organizmui reikalingos treniruotės, krūviai, darbas, pakantumas šalčiui, karščiui, alkiui ar nuovargiui.
  3. Žmogaus prigimtinė sveikata – stipri. Kas yra ligos, žino visi – tam tikrų funkcijų išsiderinimas, trukdantis patirti laimę ar gyventi. Priežastys irgi aiškios – išoriniai veiksniai (infekcijos, aplinka, socialiniai sukrėtimai), neprotinga elgsena. Kartais – įgimti dalykai. Net ir stipriausi serga, tačiau dažniausiai dėl organizmo rezervinių pajėgumų sumažėjimo pakankamai jo netreniruojant. Išoriniai veiksniai visada yra antraeiliai.
  4. Rezervų treniruotės turi būti protingos. Viskas turi būti daroma palaipsniui, tačiau atkakliai. Esmė – apribojimų ir krūvio režimas. Pagrindiniai trys punktai:
    1. Minimaliai riebalų maiste. Į dieną po 300 g daržovių ir vaisių. Svoris – ne daugiau kilogramų nei ūgis minus 100.
    2. Fiziniai pratimai. Dirbant ne fizinį darbą, į dieną reikėtų bent po valandą fizinės veiklos. Jei valios nėra – bent po 20-30 min (~1000 judesių), geriau su nesunkiais svarmenimis. Gerai būtų į dieną bent porą kilometrų nueiti. Bėgimas – iš viso nerealiai naudinga :).
    3. Pats sunkiausias dalykas – psichikos valdymas. Veiksmingas pratimas – jei didelė įtampa ir daug adrenalino, susifokusuokite ties lėtu ritmingu kvėpavimu ir atpalaiduokite raumenis. Dar geriau – energinga mankšta, tačiau tai retai tokiose situacijose įmanoma. Bet kokiu atveju, adrenalino pertekliaus neutralizavimui labiausiai tinka fizinė veikla.
  5. Kodėl žmonės taip dažnai serga? 90% žmonių, jei sveikai gyventų, būtų sveiki. Tačiau tam reikia valios, kurios taip mažai…
  6. Pasaulyje labai daug blogų gydytojų. Žinoma, daug gerų, bet blogų taip pat labai daug. Ypatingai daug neišmanėlių tarp terapeutų – jie dažnai į nieką nėra įsigilinę, deleguodami darbus siauresnės specializacijos medikams. Prisiminkite, kad dauguma paprastų ligų pačios praeina, gydytojo skirtas gydymas tik šiek tiek padeda natūraliam gijimui. Ir tada jums sako, kad jus išgydė, o jūs džiaugiatės geru gydytoju 🙂
  7. Jei vis dėlto patekote pas gerą gydytoją – tausokite jį ir be reikalo netrukdykite. Jei esate jaunas (iki 60 metų) – neverta dėl menkiausio negalavimo bėgti į polikliniką. Be to, gydytojai dažniausiai nepasitiki gamta, pagrindiniai ginklai jų arsenale – vaistai ir poilsis. Nepakliūkite į jų nelaisvę – suras ligą ir lieps ilsėtis bei gydytis :).

Pabaigai – norint būti sveiku, reikia turėti valios. Kaip surasti balansą tarp ligų, gydytojų ir organizmo treniravimo? Patarimas – rinkitės treniravimą. Ar bent jau stenkitės :). Atsipirks.

Galite prenumeruotis Ieškančių Mėnulio naujienas:


 

Žymos:, , ,

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *