Kaip sulaukti šimtmečio? Lietuviška patirtis

Lietuvos rytas išspausdino Merūno Vitulskio (naujas amplua?) interviu su Kaziu Ambrozaičiu, kuris, būdamas 101 metų amžiaus yra „guvaus proto, puikios atminties, žvalus ir veiklus“. Kas norės, paskaitys visą interviu, o aš pasistengiau išsigaudyti esmines mintis:

  • „Esu iš ilgaamžių šeimos“. Genetika daro savo.
  • „…ne ką mažiau svarbu turėti tikslą“. Jei žinai kur eini, kelionė visada lengvesnė, nei klaidžioti be tikslo 🙂
  • „Aš niekuomet nesinervindavau“. Dvasinė pusiausvyra.
  • „Keliuosi 8 valandą, o einu miegoti 10 valandą vakaro“. Dienos režimas.
  • „Pats geriausias dalykas iš ryto atsikėlus pasirąžyti… Kasdien nueinu šiek tiek mažiau nei kilometrą… „. Fizinis aktyvumas.
  • „Todėl reikia valgyti 4–5 kartus per dieną.“ Reguliari mityba.
  • „Viską galima ir reikia valgyti.Tik atsargiai, ne po daug. Negalima per pietus prigrūsti į skrandį tiek, kiek telpa. … Galų gale ir lageris padėjo – išmokė mažai valgyti.“ Esmė ne maisto tipas, o kiekis.
  • „…neduok Dieve, valgyti sumuštinius. …Geriau tuos produktus valgyti atskirai – mėsos gabalėlį, duonos, sūrio.“  Maisto derinimas.
  • „Darbas – vaistas. Bet nereikia pamiršti ir atostogų. Tie, kurie dirba per atostogas, daro didžiausią klaidą.“ Saikas ne tik valgiui, bet ir darbui.

Na, dėl maisto tipo galima ir nesutikti :), bet visa kita – skamba kaip nepajudinami sveiko gyvenimo kertiniai akmenys.

Žymos:, , ,

2 komentarai

  1. Moskitas sakė:

    visų ilgaamžių bendras bruožas- žemas insulino lygis…

    • Andrius Andrius sakė:

      Manau manyti, kad visko pagrindas yra insulinas yra truputį per drąsu 🙂
      Yra ir daugiau komponentų 🙂

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *