Michalas Tombakas „Kaip sveikai gyventi 150 metų“

Lenkų autoriaus knyga apie sveiką gyvenseną. Pavadinimas labai ambicingas ir skeptiškai nuteikiantis. Girdėjau ne vieną atsiliepimą, kad pavadinimas atbaido (gal Tombakui reikėtų pasimokyti marketingo iš Ilzės Jansonės 🙂 ), tačiau knyga tikrai labai gera ir tikrai verta dėmesio. Knyga „intensyvi“ – informacijos daug, ji koncentruota, papildyta pritaikomais pavyzdžiais ir patarimais – būtų mano valia, pavadinčiau šią knygą „Sveikos gyvensenos vadovas“ :). Netgi santrauką padaryti sunku, nes visa knyga yra kone santrauka 🙂

Knygoje labai jaučiami ajurvedos principai.

Kas ardo sveikatą

Knygos pradžioje iš karto pradedama apie pagrindinius sveikatos griovėjus. Komplektas įdomus, ir sakyčiau kiek netradicinis tokio pobūdžio knygoms:

  • Pažeistas stuburas. Vardinamos galimai pasislinkusių slankstelių grupės ir susiję negalavimai.
  • Netinkamas kvėpavimas. Akcentuojama, kad žmonės nebekvėpuoja diagragminiu kvėpavimu.
  • Netinkama mityba. Seni geri pažįstami – saldumynai, rafinuotas maistas, pienas (nemaišyti su raugintais pieno produktais), mėsa, balti miltai ir mielės.
  • Prasta vidinė kūno higiena, nors turbūt reikėtų pavadinti prasta storosios žarnos higiena 🙂
  • Nesugebėjimas jaustis laimingu. Mintys, mintys, mintys.

Sveikas stuburas – sveiko kūno pamatas

  • Miegoti reikia ant kieto čiužinio
  • Miegoti reikia ant kietos pagalvės
  • Pateikiami pratimų kompleksai

Antsvoris – didžiausias sveikatos priešas

Aprašomi  įpročiai, dietos, badavimai ir patarimai kaip suliesėti. Ir aišku – „Privalote valgyti mažiau“. Kiti mano pamąstymai čia.

Gydytojai, kurie visados su tavimi

Kasdieniniame gyvenime mums pagelbsti 12 gydytojų:

  • Protas – sveikata reikia pradėti rūpintis pačiam, savo valia ir žiniomis, o ne atiduoti ją į kitų rankas.
  • Šviesa.
  • Oras. Nori ilgai gyventi – kvėpuok giliai ir retai. Rašo, kad moksliškai įrodyta, kad tinkama mityba prailgina gyvenimą 10-20 metų, o tinkamas kvėpavimas 30-40 metų!!! Kita vertus, kaip autorius ir sako – kūdikiai kvėpuoja diagragma, ir tik žymiai vėliau pradeda kvėpuoti plaučiu viršutine dalimi. Pateikiami keli kvėpavimo būdai ir pratimai (panašu, kad gera tema kitam įrašui 🙂 )
  • Vanduo. Geriausia tirpsmo vanduo, gerti prieš maistą ar praėjus valandai po maisto ir tik ištroškus. Apžvelgiamos sultys, jų kokteiliai bei sulčių terapijos.
  • Maistas. Kaip ir nieko iš esmės naujo:
    • Cukrus – nuodas
    • Didelis gyvulinės kilmės baltymų kiekis yra žalingas
    • Maistą reikia derinti – negalima maišyti angliavandenių ir baltymų
    • Riebalų negalima kaitinti >150°
    • Valgyti reikia kuo lėčiau
    • Sviestą reikia lydyti
    • Maistą reikia gerai kramtyti
    • Valgyti reikia kuo mažiau
    • Maitinimosi laikas ir maisto tipas:
      • Pusryčiai – daržovės ir vaisiai
      • Pietūs – krakmolingas maistas ir daržovės
      • Vakarienė – baltymingas maistas
    • Rekomenduojamas valgomų produktų tarpusavio santykis, siekiant palaikyti šarminę organizmo terpę:
      • Daržovės ir vaisiai – 60%
      • Baltymingas maistas – 20%
      • Angliavandeniai – 14%
      • Riebalai – 6%
  • Fiziniai krūviai. Ėjimas, bėgimas, vaikščiojimas basomis ir tt.
  • Šiluma ir šaltis. Kontrastinis dušas ir pirtis – būdas normalizuoti kraujotaką, stiprinti raumenis, širdį bei didinti organizmo atsparumą.
  • Miegas. Reikia miegoti ant nugaros.
  • Poilsis.
  • Pasninkas.
  • Šlapimas. Keista, bet daugiau nieko neberadau apie šlapimą 🙂

Ką dar galima rasti šioje knygoje

  • Įvairus gydomieji receptai
  • Organizmo valymo būdai
  • Klausimai/atsakymai
  • Ligų gydymo be vaistų būdai
  • Vidaus ligų išoriniai požymiai

Desertui – įdomus receptas

Kiaušinių lukštus 5 min palaikyti verdančiame vandenyje. Išdžiovinti ir sumalti kavamale. Vartoti nuo 0,5 iki 1g per dieną. Galima gerti su citrinos sultymis arba dėti į varškę arba košę. Idealus kalcio šaltinis +27 papildomi mikroelementai.

Žymos:, , , , , , ,

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *