Nesveikiausias „sveikas“ maistas

foodYra sveikas maistas ir yra „sveikas“, kurio „sveikumas“ gimęs iš gudraus marketingo, liaudyje gimusių mitų ar balai žino kur. Stiklinė apelsinų sulčių, dribsniai – juk tikrai sveikam maistui priskiriami dalykai. Straipsnis mercola.com – kaip tik „sveiką“ maistą.

Dalį labiau JAV tinkamos informacijos teko praleisti (sojų ar kukurūzų aliejaus lietuviai nelabai vartoja, sportiniai gėrimai, margarinai ar visokie apdoroti dribsniai sveikumu ir taip nekvepia), tačiau kai kas tikrai buvo nauja.

Vaisių sultys

Parduotuvinės sultys savo maistine verte mažai kuo panašios į šviežiai spaustas. Visų pirma, jos pasterizuojamos ir, kaip pasakytų žaliavalgiai, tampa negyvos. Tada laikomos didžiuliuose rezervuaruose, kur pašalinamas deguonis, ko pasekoje žūsta aromatą skleidžiančios medžiagos. Na, bet ne bėda, kvapikliai viską sutvarko :). Vienžo, jei  galiojimo laikas yra daugiau nei 60 dienų, ne kas ten ir likę.

Kitas įdomus faktas – „sandėliuojant“ sultis, nuo pektino atskyla metanolis, kuris didina išsėtinės sklerozės riziką.

Vaisių gėrimai yra dar žalingesni, bet čia jau užtenka ir į sudėtį pasižiūrėt.

Tačiau svarbiausia, kad šviežios apelsinų sultys turi labai daug cukraus ir neturi reikalingos ląstelienos, todėl yra žalingos sveikatai. 250 ml stiklinėje yra 8 šaukšteliai cukraus.

O dar kai kuriose sultyse ir arseno rado daugiau nei leistina…

Ir išvis, jei norit sulčių – spauskite jas iš daržovių 🙂

Pilnagrūdžiai kviečiai ir šiaip grūdai

Nepaisant pastarųjų metų pozityvios informacijos apie pilno grūdo kviečių produktus, yra nemažai įrodymų, kad jie organizmui labiau kenkia, nei padeda. Grūduose yra esančios medžiagos gali pažeisti žarnyną. Ir tai daro būtent luobelėje esančios medžiagos.

Bet nereikia džiaugtis iš „kreivų“ sveikuoliškų išmonių :). Kviečiai ir kiti gliuteno turintys grūdai yra blogiausi. Sakoma, kad juose esantis aglutininas (lietuviškai neradau info apie tai, gal kitaip verčiamas) yra toksiškas. O gluteno netoleravimas gali būtų daugelio chroniškų ligų priežastis, įskaitant neurologines ir psichines problemas, tokių kaip depresija, dėmesio sutrikimo sindronmas, šizofrenija ar Alzheimeris.

Taip pat reikia suprasti, kad visi grūdai didina atsparumą insulinui ar leptinui, kas yra viena pagrindinių ligų, tokių kaip diabetas ar vėžys, priežastis.

Tačiau užrašai „be gliuteno“ nereiškia, kad grūdai sveiki. Dažniausiai jie būna smarkiai apdirbti ir jų maistinė vertė ne didesnė nei pakelio bulvių traškučių ir jie vistiek didins atsparumą insulinui ar leptinui.

Panašu, kad kviečiai ir grūdai nusipelnė gilesnės analizės, laukite tęsinio :).

Agavos sirupas

Dažnas svečias sveiko maisto krautuvėse, tačiau dažniausiai tai laboratorijoje sukurta koncentruota fruktozė (nuo 55% iki 90%) nelabai turinti kažko bendro su augalu, kuriuo ji vadinama. Net ir ekologiškame agavos sirupe yra 75% fruktozė ir 20% gliukozė. Apie fruktozę jau buvo visas įrašas, todėl nesiplėsim :).

Geriau jau saldinti stevija ar trupučiu medaus, kuris bent jau kažkokių privalumų turi :). Saldikliai – dar viena mintis naujam įrašui 🙂

Galite prenumeruotis Ieškančių Mėnulio naujienas:


 

Žymos:, ,

2 komentarai

  1. Jurga sakė:

    labai labai laukiam daugiau apie grudus ir gliutena 🙂

  2. Kantrus sakė:

    Dėl gliuteno, buvau konferencijoje su Dr. Dr. Paul Clayton http://www.drpaulclayton.com/scripts/index.aspx , paskutiniai tyrimai dėl gliuteno netoleravimo: iš 10 pasiteisino 1 . Tai visa kas inte parašyta apie gliuteno netoleravimą dalinkite iš 10.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *