Saldesnio miego beieškant

tailandeKiekvienas turim savo mėgstamą miegojimo padėtį. Ar yra koks skirtumas kaip miegot?

Viena ausim girdėjau, kad geriausiai miegot ant nugaros, tačiau sunkiai sugebu tokioje padėtyje užmigti. Kokios pasekmės, jei miegu ant šono ar ant pilvo? Ar yra koks skirtumas, ant kurio šono?

Visai patiko cnn.com straipsnis,  aprašantis miego padėtis, o mercola.com dar jį papildė. Darom santrauką.

Ant nugaros

Miegojimas ant nugaros apsaugo nuo sprando ir nugaros skausmų, nes galva, kaklas ir stuburas būna neutralioje pozicijoje. Tai pat sumažina refliuksą ir (!!!) padeda išlaikyti stangrias krūtis. Problema – „skatina“ knarkimą. Kadangi veidas nespaudžiamas į pagalvę, tokia padėtis geriausiai apsaugo nuo raukšlių formavimosi.

Asmeniškai man labai sunku užmigti ant nugaros, bet manau dėl stangrių krūtų reikės pasistengti :).

Miegant ant nugaros, geriausia miegot be pagalvės, tačiau minkšta ir plona pagalvė irgi tiks. Stora pagalvė „panaikins“ dalį miegojimo ant nugaros privalumų, nes galva bus palenkta į priekį, kas taip pat neigiamai paveiks kvėpavimą.

Miegas ant nugaros užtikrina geriausią kraujo padavimą į smegenis.

Viskas gražu, jei neturite su miegu susijusių kvėpavimo sutrikimų – miegant ant nugaros liežuvis nusileidžia link gerklės sumažindamas „ortakį“.

Ant šono

featuredPanašūs privalumai kaip miegant ant nugaros, tačiau ne taip gerai odai ir krūtims. Miegant ant šono stuburas būna pakankamai neutralioje padėtyje. Gali padėti spręsti knarkimo problemas. Bet jei mėgstate laikyti ranką po galva, galite užspausti rankos ar peties nervus. Taip pat gali atsirasti įtampa pečių bei kaklo raumenyse.

Kai kuriems žmonėms labai padeda miegojimas su pagalve tarp kelių – normalizuojama stuburo padėtis ir smarkiai sumažėja apatinės nugaros dalies skausmai.

Miegojimas ant kairės pusės (kaip ir miegojimas ant pilvo) spaudžia širdies plotą, kas apsunkina širdies darbą. Kai kuriose kultūrose teigiama, kad miegant tokioje padėtyje gali atsirasti slogūs sapnai.

Miegojimas ant kairės pusės taip pat kenkia kepenims, žarnynui, skrandžiui ir plaučiams (nesu anatomijos specialistas, tačiau man atrodo, kad plaučiai yra simetriškas organas, bet teks pasitikėt :)).

Tačiau miegojimas ant dešinės pusės gali skatinti refliuksą.

Embriono padėtis

Tinkama mažinti knarkimą ar nėštumo metu, tačiau nelabai tinka sprandui ir nugarai, raukšlėms ar krūtims. Kūnas būna susirietęs kelias valandas, todėl gali sustiprėti nugaros skausmai.

Ant pilvo

Tinka, jei norite mažiau knarkti, bet blogai visais kitas aspektais. Padidėja krūvis sąnariams ir raumenims, gali atsirasti skausmai, kadangi iškreipiamas stuburas. Taip pat gali neigiamai paveikti kaklą ir plaučius.

Jei negalite miegot kitaip, verta pabandyti pasikišti pagalvę po dubeniu, kas turėtų sumažinti nugaros įtampą. Taip pat galima bandyt miegot be pagalvės po galva.

„Sakalo“ padėtis

falconNetikėtai radau puslapį, kuriame aprašomos miegojimo padėtys žmonėms, turintiems su miegu susijusių kvėpavimo sutrikimų. Kadangi išgirtasis miegas ant nugaros tokiems žmonėms nelabai tinka, siūloma alternatyva – „sakalo“ (angl. Falcon) padėtis:

Atsigulam ant pilvo, pasukam galvą kairėn. Pakeliam kairę ranką, kad gautųsi 90 laipsnių kampas per alkūnę ir pažastyje. Dešinė ranka irgi lenkiama stačiu kampu, tik „žiūri“ žemyn. Kairė koja irgi lenkiama 90 laipsnių kampu ties keliu ir klubu. Dešinė – tiesi.

Šioje padėtyje krūtinė ir pilvas bus šiek tiek pakilę nuo lovos, todėl nebus smarkiai spaudžiami vidaus organai. Galima pasikišti pagalvę po kaire kūno puse. Po galva pagalvės nereikia.

Galima ir pakeisti puses miegoti ant dešinės pusės.

Miego padėtis ir asmenybės tipas

Yra netgi bandoma susieti miego padėtis su asmenybės tipais, tačiau bent jau pas mane miego padėtys keičiasi (patenku į 5%, kurie, anot tyrimo, taip daro – asmenybės susidvejinimas, ne kitaip :)). O teiginys, kad žmonės skirstomi į šešias kategorijas (iš kurių viena sudaro 41%), man kvepia horoskopais.

Kiti patarimai geram miegui

  • Vėsus oras (15-20 ºC).
  • Nėra šviesos šaltinių – kuo tamsiau, tuo geriau.

Tombakas savo knygoje siūlo miegoti ant kiek įmanoma (turi būti patogu) kietesnio čiužinio. Siūloma padėtis – ant nugaros. Priprasti gali būti sunku – pirmas kelias naktis gali kamuoti nugaros ir raumenų skausmai. Kietas čiužinys rekomenduojamas, nes kūnas geriausiai atsipalaiduoja, pagerėja kraujotaka, kepenų darbas. Taip pat siūlo miegoti ant kietos, žemos ir neplačios pagalvės – ji palaikys normalią nosies pertvaros padėtį – geresnis kvėpavimas miego metu.

Saldžių sapnų 🙂

Galite prenumeruotis Ieškančių Mėnulio naujienas:


 

1 komentaras

  1. Artūras sakė:

    Patarimas, turintiems problemų su stuburo išvarža (apatinėje dalyje). Įprasti miegoti ant šono, apatinę koją sulenkti, viršutinę ištiesti (priešingai nei „sakalo“). Gaunasi lengvas tempimas – visą naktį, panašus į kineziterapijos poveikį, tik taip neapkraunantis ir trunkantis pakankamai ilgai – jei sugebate kontroliuoti, tai net visą naktį.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *