Seminaras „Gyvenimo pamokos: sąmonės evoliucija“

saulelydisApsilankiau dar viename gerame Rimvydo Židžiūno seminare „Sąmonės evoliucija“. Geras seminaras – vis dar jaučiuosi lyg trenktas šlapiu maišu. Nežinau ar pavyks perteikti išgirstus dalykus, bet pabandysiu.

Įvadas

Viskas evoliucionuoja: žmogus praėjo ilgą evoliucijos kelią nuo pirmuonių iki homo sapiens, žmonija tobulėja – gyvenimas lengvėja, turim daugiau maisto. Tačiau ar esam laimingesni? Jei ne, tai gal problema tame, kad žmogaus sąmonė netobulėja? Juk žmogaus tobulėjimas visuomenėje skatinamas ir pastebimas dažniausiai iki pilnametystės, tada žmogus „subręsta“ ir gali „gyventi“. Tolesnis žmogaus sąmonės evoliucionavimas yra nepopuliari tema. Žmogus netobulėja, neišmoksta gyvenime gaunamų pamokų, nesprendžia gyvenimo uždavinių ir rezultate nesijaučia laimingas.

Fizinė evoliucija nebevyksta, tačiau gali vykti sąmonės evoliucija.

Gyvenimo pamokos/uždaviniai

Yra trys pamokos gyvenime, kurių niekam nepavyksta išvengti:

  1. Veikla – darbas, hobis. Realiai neįmanoma gyventi be veiklos – pajamų reikia visiems. Netgi būti turtingo vyro žmona yra sunkus darbas, o išmokti medituoti – nieko neveikti ir nemąstyti irgi reikalauja daug pastangų :).
    Pamoka išmokta, kai mūsų veikla daro mus ir mūsų aplinkinius laimingais.
  2. Santykiai. Žmogus negali būti be santykių su kitais žmonėmis. Net būdami vieni, galvoje nešiojamės tėvų ar aplinkinių įdiegtas mintis. Negalim būti laimingi vieni, kaip ir negalim būti laimingi tik darydami kitus laimingais.
    Pamoka yra išmokta, kai jūs laimingi su aplinkiniais, o jie laimingi su jumis.
  3. Laisvalaikis. Tai mokėjimas mėgautis gyvenimu (mano nuomone, „laisvalaikis“ nelabai tinkamas pavadinimas šiai daliai, nes tokie dalykai kaip hobis klasifikuojami kaip veikla). Tai malonumai – emociniai, fiziniai, intelektualiniai ar dvasiniai. Tai gali būti televizoriaus žiūrėjimas, meditacija, seksas, „semkių“ žiaumojimas ar alaus gėrimas :).
    Pamoka išmokta, kai gyvenimas tampa švente.

Svarbu suprasti, kad patys šie gyvenimo uždaviniai ar pamokos nesisprendžia. Čia tas pats, kas ateiti į mokyklą, nieko neveikti ir tikėtis, kad kažką mokėsi.

Sprendžiant šias problemas protas ar gudrumas nepadeda. Kažkokio universalaus sprendimo irgi nėra – kiekvienas turi skirtingą veiklą, santykius ir laisvalaikį. Reikalinga tam tikra sąmonės būsena ar struktūra, kad galėtum išspręsti šiuos gyvenimo uždavinius. Juk problemas žino daugelis, kaip jas spręsti irgi daug kas žino, tačiau sprendžia ir išsprendžia mažuma.

Sąmonės būsenos

Išgyvenimo būsena. Tai pirmykščių žmonių būsena, kai viskas sukoncentruota į išgyvenimą. Užsiblokavimas, galimybių nematymas. Esi priedas prie TV, įrankis darbe, Maxima klientas. Tai gyvenimas pagal scenarijų.

Išvedama įdomi analogija su tiese:

Judi tik pirmyn ar atgal. Į kairę ar dešinę judėjimo paprasčiausiai nėra.

Pasirinkimo būsena. Gyvenime ieškai, kur geriau, ir vengi, kur blogiau. Ne iki galo gerai, tačiau ne taip ir blogai. Svarbiausia, kad būtų geriau, o jei nepavyksta, kad bent jau nebūtų blogiau. Niekada nebūni laimingas, nes yra ne tik pliusai, bet ir minusai. Surandi vietą, kur daugiau pliusų nei minusų ir patenki į komforto zoną (puikiai tinka ir „laisvės atėmimo vietos“ prasmė :)) iš kurios labai sunku ištrūkti.

Tai yra „vartotojo“ būsena, ieškoma, kas geriau, todėl jais lengvai manipuliuojama – siūlomos nuolaidos, akcijos, blizgesnės prekės – geriau, pigiau, greičiau, daugiau. Jamam!

Analogija su plokštuma:

Patekus į „plotą“, kur daugiau pliusų nei minusų, atsiranda rizika pasijusti komforto zonoje. Iš jos išeiti dvimatėje erdvėje neįmanoma.

Ieškojimo būsena. Pasirinkimo būsena pasipildo elementu, leidžiančiu išeiti iš komforto zonos. Tai gali būti tikslas, tačiau gyvenant tikslu motyvuoja tik siekimas, o ne rezultatas. Pasiekus tikslą mes nepasidarom laimingesni, nes laimė tai procesas – negali pasiekti meilės, sveikatos ar pasitenkinimo darbu. Tada tikslas keičia tikslą, atsiranda pastovus siekimas, tačiau tai akligatvis. Galimas sprendimas yra kelti ne tikslus, o ieškoti prasmės. Prasmės ieškojimas iškels tikslus, tačiau esmė bus ne rezultate, o procese, nes mes užsiimsime prasmingais dalykais.

Prasmė gali išsisemti, tačiau ją galima pakeisti kita prasme.

Analogija su trimate erdve:

Atsiranda būdas „pakilti“ ir peržengti komforto zonos ribas :).

Sielos lygis. Jei praeitose sąmonės būsenose buvo tik asmenybė, šiame lygyje atsiranda sielos sąvoka. Sunkiai paaiškinama žodžiais (kaip ir laiko matmuo). Atrandamas aukštesnis „aš“, kuris pasako, kaip elgtis (nereikia maišyti su balsais galvoje, liepiančiais žudyti :)). Galima tapatinti su pašaukimo sąvoka, kai darai tai, kam esi sukurtas.

Kiek supratau, yra ir penktas lygis. Bet ten kaip į kosmosą, tik su spec. paruošimu :).

Įdomu tai, kad esantis ant žemesnio sąmonės evoliucijos laiptelio negali suprasti esančio aukščiau, o atvirkščiai gali. Gyvenimiškas pavyzdys – daug kas dirba darbą, kuris nepatinka, tačiau galimybių kažką pakeisti „nemato“ – tipinė komforto būsena. Žmonės, ne kartą keitę darbus, siekdami tam tikrų tikslų ar ieškodami prasmės, visada matys galimybes kažką keisti.

Pagrindinės mintys

Atėjom į gyvenimą, kad mokytis. Visi trukdžiai gyvenime yra skirti tam, kad kažką išmoktum. Kai išmoksti pamoką, patiri palaimą.

Laimė nepriklauso nuo išorinių dalykų, tai palankiai susidėliojusios vidinės aplinkybės.

Kas ko moko?

  • Veikla moko suprasti pašaukimą.
  • Santykiai moko atrasti meilę.
  • Laisvalaikis moko suprasti, kad gyvenimas tai šventė.

Gyvenimas – tai savęs realizacija, mokanti būti laimingu ir daryti susijusius žmones laimingais.

 

Geras seminaras. Rekomenduoju – daugiau info emocinisintelektas.lt

Galite prenumeruotis Ieškančių Mėnulio naujienas:


 

Žymos:

1 komentaras

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *