Seminaras „Meditacijos vakaras: Laimė ir gyvenimo džiaugsmas“

Pastaruoju metu mano ieškojimai labiau susiję su kūnu – maistu bei fiziniu aktyvumu. Ir natūraliai pasijuto poreikis pasidomėti mintimis, jausmais, dėmesio valdymu. Kaip ir dažnai nutinka, užtenka tik panorėt :). Gaunu spam’ą su informacija apie seminarą tema „Meditacijos vakaras: Laimė ir gyvenimo džiaugsmas“:

Ar žinote, kad Jūs jau dabar galite jaustis taip, kaip norite? Galite valdyti savo mintis ir emocijas. Galite būti laimingi.

Kad tai vyktų, Jums net nebūtina pirkti naujų batų, automobilio ar kažkokių daiktų. Laimė jau yra su Jumis. Belieka tik išsiaiškinti, kaip ją „ištraukti“ į paviršių.

Todėl kviečiu Jus į Meditacijos vakarą, kuriame padėsiu Jums išmokti meditacijos ir kitų praktikų, leidžiančių valdyti protą, jausmus ir išlaisvinti laimę.

Aprašymas gal netgi per daug žadantis, kas šiek tiek atstumia, bet kaina 40 Lt/dviems, trukmė ~2,5 h, todėl ilgai nedvejoję nutariam nueiti 🙂

Lektorius

Jaunas, 25 m. vaikinukas vardu Remigijus Kaniava. Iš pirmo žvilgsnio tokio gilaus dalyko perteikimas turėtų sunkiai pasiduoti tokiam jaunam žmogui, tačiau tikrai nebuvo blogai :). Sakyčiau netgi visai normaliai – auditorija suvaldyta, iš keblių situacijų išsisukta, informacija perteikta.

Pradžioje kiek trikdė lektoriaus mikčiojimas, tačiau pradėjau jį gerbti vien už tai, kad jam tai ne problema 🙂

Kaip savo mokytojus jis įvardino Liudą Vasiliauską bei Joną Morkūną.

Auditorija

~40 žmonių, iš jų vyrų gal ~10. Didžioji dalis 25-35 metų.

Pradžioje jautėsi publikos skepticizmas, bet vėliau visi kaip ir įsijautė :).

Seminaras

Laimė

Pagrindinė seminaro tema visgi ne meditacija, o laimė. Ir laimė ne ta, kurią suteikia daiktai, ar kitokie išoriniai dalykai, o ta, kuri yra mumyse (ech, kaip norisi pasakyti musyse :)). Pagrindinė seminaro idėja – laimė visada yra mūsų viduje, tačiau dėl daugelio trukdžių mes nesugebam tos laimės pajausti.

Išoriniai dirgikliai, suteikiantys laimės pojūtį, įpratina mus prie tokio laimės suvokimo. Todėl nebemokame pajusti tikrosios laimės, ir vis ieškome išorinių sąlygų, kurios mums leis pasijusti laimingais. Bet kadangi tokia laimė yra trumpalaikė, keliame vis kitus reikalavimus aplinkai.

Meditacija pristatomas kaip vienas iš būdų pašalinti trukdžius skiriančius mus nuo laimės.

Praktika #1. Meditacija.

Sėdim kėdėse, nugara lygi, galva tiesiai. Rankos ant kelių delnais į viršų. Užsimerkiame ir sukaupiame dėmesį į viršugalvį ir jį atpalaiduojame. Vėliau dėmesys slenka žemyn ir atpalaiduoja galvą, veidą, kaklą, rankas, krūtinę, nugarą, liemenį, kojas. Tada dėmesį sukaupiam į nosį ir stebim savo kvėpavimą – kaip oras įeina ir išeina. Stengiamės apie nieką negalvoti, o jei mintys ateina – leidžiame joms praplaukti. Pabandom negalvoti apie kvėpavimą ir leisti kūnui kvėpuoti pačiam. „Nuklydus“ mintimis, vėl grįžtam prie savo kvėpavimo stebėjimo.

Medituojant turi būti patogu, bet reikia, kad neimtų miegas, ypač atsigulus. Meditacijos tikslas – minčių ir dėmesio valdymas.

Kažkiek esu bandęs medituoti per jogą, bet galiu pasakyti, kad seminaro metu buvo vieni iš sėkmingiausių bandymų suvaldyt minčių srautą, kuris pas mane labai intensyvus :).

Dėmesio valdymo privalumai

  • Geresnė koncentracija, produktyvumas
  • Mumis sunkiau manipuliuoti
  • Dingsta jautrumas aplinkai
  • Atsiranda jautrumas savo pojūčiams (intuicija)

Praktika #2. Emociniai poreikiai

Tikslas – neutralizuoti savo neigiamus jausmus/emocinius poreikius.

Atsipalaidavimas ir kvėpavimas kaip pirmoje praktikoje. Vėliau susikoncentruojame į emocinį poreikį – tarkim, noriu Ferrari :). Įsivaizduojame kaip jaustumėmės jei įsigytume Ferrari ir mėginam įvardinti kokį tai poreikį atliepia – pritarimo/pasitikėjimo, saugumo ar kontrolės. Pajaučiame, kur tas jausmas yra ir išleidžiame pro įsivaizduojama vamzdelį ar dureles. Galima pabandyti įsivertinti emocinio poreikio stiprumą prieš ir po.

Analogiškai dirbama ir su neigiamais jausmais ir emocijomis.

Tai yra SEDONA metodas.

4 būdai kaip tvarkytis su blogais jausmais

  1. Nukreipti dėmesį kitur. Veikia, bet nesprendžia problemos.
  2. Užspausti/nuslopinti. Vėlgi, nesprendžia problemos
  3. Išreikšti. Rėkimas, pyktis, trypimas kojomis. Bet tada būtina išreikšti pilnai.
  4. Neutralizuoti. Žr praktiką #2.

Apibendrinimas

Žinoma, informacijos buvo daugiau, nei čia pateikiau.

Seminaras patiko, atradau naujų dalykų, gimė naujų minčių ir jaučiausi gerai praleidęs laiką :). Verta paminėti, kad tai buvo daugiau įvadas/anonsas į meditacijos kursus. Į kursus nutarėme neiti dėl dviejų priežasčių – netinka laikas ir nesinori pulti į pirmo pasitaikiusio mokytojo glėbį. Kaip ir sakė lektorius – reikia rinktis tą techniką, kuri labiausiai patinka. Vadinasi, dar reikia pasidomėti alternatyvomis.

 

Žymos:,

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *